پایگاه خبری تحریر نو 3 دی 1398 ساعت 15:38 http://tahrireno.ir/vdcgwq9x.ak9zq4prra.html -------------------------------------------------- معاون شهردار تهران خبر داد؛ عنوان : رفع ۱۰ اشکال عمده در پروژه «زیرگذر گیشا» -------------------------------------------------- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه در طراحی‌های اولیه پروژه زیرگذر گیشا ۱۰ اشکال عمده وجود داشت که برطرف شده گفت: مسیر زیرگذر به گیشا مسدود نشده است بلکه مسیر درست جایگزین شده است. متن : معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه در طراحی‌های اولیه پروژه زیرگذر گیشا ۱۰ اشکال عمده وجود داشت که برطرف شده گفت: مسیر زیرگذر به گیشا مسدود نشده است بلکه مسیر درست جایگزین شده است. به گزارش تحریرنو ؛ صفا صبوری دیلمی در پاسخ به این سوال که دسترسی بخشی از اهالی خیابان گیشا با مسدود شدن زیرگذر با مشکل مواجه شده است آیا طراحی‌های اولیه زیرگذر گیشا تغییر کرده است، گفت: دسترسی به خیابان گیشا بسته نشده است. یک دسترسی غلطی در آنجا طراحی شده بود که در بازنگری طرح متوجه شدیم قرار بوده دسترسی روبازی به شکل غلط در ابتدای آن خیابان ایجاد شود که این موضوع اصلاح شد. ما نمی‌توانیم از یک خیابان به خیابان دیگر دسترسی روباز ایجاد کنیم چون این دسترسی باعث می‌شود جلوی خانه‌ها و مغازه‌های مردم خندقی ایجاد شود که زندگی آنها مختل شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: موضوع دسترسی روباز را بررسی کردیم و دیدیم که آسیب اجتماعی این طرح خیلی بالاست و آن را حذف کردیم و برای آن مسیر جایگزین طراحی کردیم. در واقع به جای آن یک دور برگردان غیر همسطح بر روی بزرگراه چمران ایجاد خواهیم کرد که خودروهایی که می‌خواهند به خیابان گیشا بروند از این دوربرگردان استفاده کنند. این موضوع در حال طراحی است و به محض اینکه طراحی شود، اجرای آن نیز آغاز خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: شایعه‌ای که مطرح شده مبنی بر اینکه ورودی زیرگذر را مسدود کردند، بله ورودی بسته شده است اما برای آن جایگزین مناسبی طراحی شده است و پلیس راهور و ترافیک نیز با آن موافقت کرده‌اند. کارهای فنی آن در حال انجام است و اگر طرح قبلی اجرا می‌شد اهالی گیشا واقعا دچار مشکل می‌شدند و آنها دیگر نمی‌توانستند زندگی عادی داشته باشند. بنابراین وقتی متوجه شدیم چنین اشتباهی در طراحی صورت گرفته است این اشتباه را حذف کردیم و برای آن مسیر جایگزین صحیح طراحی کردیم. صبوری دیلمی تاکید کرد: مطمئنا بیشتر از اینکه به فکر پایان پروژه باشیم، نگران دسترسی مردم گیشا بودیم و معتقدیم کیفیت زندگی باید به گیشا بازگردد نه اینکه این خیابان فقط برای مسیر تردد و راه در رو باشد. زیر گذر به صورت غلط طراحی شده بود و ۱۰ اشکال عمده داشت که اصلاح شد و هدف ما از اجرای این طرح سرعت بی‌منطق در کار نبوده است و بعد از اینکه طرح، نهایی شد به این نتیجه رسیدیم که باید اجرا شود و روزشمار پروژه را نصب کردیم. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در پروژه گیشا هدف این است که پروژه فنی‌تر اجرا شود، گفت: مردم نگران نباشند چون هدف اصلی ما در پروژه مذکور این است که کیفیت زندگی در گیشا بهتر شود.