با استفاده از تاکسیرانان رسمی و با کسب مجوزهای لازم؛

کارپینو به مشهد رسید

23 مرداد 1396 ساعت 10:03

سامانه هوشمند درخواست تاکسی کارپینو که پیش از این در تهران فعالیت می‌کرد با کسب مجوزهای لازم ارائه خدمات خود در مشهد را نیز آغاز کرد.


سامانه هوشمند درخواست تاکسی کارپینو که پیش از این در تهران فعالیت می‌کرد با کسب مجوزهای لازم ارائه خدمات خود در مشهد را نیز آغاز کرد.

به گزارش تحریرنو ؛ سامانه هوشمند درخواست تاکسی کارپینو با حضور نماینده‌ شواری شهر مشهد و شهردار سابق این شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، نمایندگان پلیس فتای استان خراسان رضوی، رئیس اتحادیه هتلداران مشهد و مدیران برخی از شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی این شهر به صورت رسمی آغاز به کار خود در شهر مشهد را به صورت رسمی اعلام کرد.

احسان جهانی مدیرعامل کارپینو در مراسم آغاز به کار این اپلیکیشن درخواست تاکسی در مشهد گفت: کارپینو یک استارتاپ است که با دریافت مجوزهای قانونی از مراکز قانونی ذیصلاح وارد بازار حمل و نقل آنلاین شده است. ما از یک سال و نیم قبل کار خود را برای طراحی برنامه آغاز کردیم و پس از تلاش‌های متعدد موفق به دریافت مجوزهای مورد نیاز شدیم. پس از دریافت مجوزها بلافاصله در پایان اسفند ۹۶ فعالیت خود را آغاز کردیم. ما می‌خواهیم با استفاده از تاکسی‌های رسمی، تأثیر متفاوتی در بازار حمل و نقل درون شهری بگذاریم.

جهانی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده توانستیم در ماه دوم به اهداف ماه هشتم دست یابیم. این رشد سریع سبب شد تا بتوانیم خدمات خود را سریع‌تر در شهرهای مختلف راه اندازی کنیم. مشهد به عنوان شهر بزرگ و تأثیر گذار کشور و همچنین به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ برای ارائه سرویس دهی کارپینو انتخاب شد. به همین خاطر مذاکرات خود را با شهرداری و تاکسیرانی شهر مشهد انجام شد و توانستیم در مذاکرات خود به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: ما از ماه گذشته برای جذب ناوگان در شهر مشهد اقدام کردیم و از روز ولادت امام رضا سرویس‌دهی کارپینو در مشهد آغاز شد. این در حالی است که سرویس دهی به مشهد در برنامه ماه هجدهم ما قرار داشت اما به دلیل رشد چشمگیر ما در ماه پنجم به سرانجام رسید.

مدیرعامل کارپینو ارائه خدمات فناورانه در سرویس حمل و نقل شهری، ارتقاء جایگاه رانندگان و کسب رضایت‌مندی مشتریان را از اهداف مهم کارپینو دانست و گفت: یکی از مزیت‌های ما این است که با تاکسی‌های رسمی شهری فعالیت می‌کنیم و با این خودروها وارد بازار شدیم. ما بر اساس مجوزهای رسمی خود و تعهدهایی که به شهرداری و تاکسیرانی داریم تنها از خودروهای رسمی که مجوز دارند همکاری می‌کنیم.

احسان جهانی در مورد مزیت‌های کارپینو که از همکاری با تاکسی‌های رسمی و تاکسیرانان مجوز دار ناشی می‌شود توضیح داد:‌ همکاری با تاکسی‌های مزیت‌هایی دارد از جمله امنیت و اطمینان سفر. این امنیت و اطمینان با استفاده از تاکسیرانان کارنامه دار که دارای گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت و گواهی شهرشناسی دارند تضمین می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های ما بیمه مسافران و سقف بیشتر پوششی خودرو است که تاکسیرانان برای آن هزینه بالاتر پرداخت می‌کنند و خودروهای شخصی از آن بی بهره هستند. یعنی اگر مسافری در خودروهای شخصی دچار مشکل شود و بیمه شخص ثالث از مسافر بودنش با خبر شود، طبق قانون مسافر را تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار نمی‌دهد.

او ادامه داد: مزیت دیگر اپلیکیشن کارپینو استفاده از راننده‌های متأهل برای تاکسی است که همین موضوع سبب امنیت و اطمینان سفر بیشتر مسافران به‌ویژه بانوان است. پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز برای مشتریان تهرانی و مشهدی تدارک دیده شده است.

مدیرعامل کارپینو در مورد راه اندازی پنل سازمانی این سامانه هوشمند درخواست تاکسی گفت: به تازگی برای تسهیل در حمل و نقل سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادها و ساماندهی هزینه‌ای آنها، پنل سازمانی خود را راه اندازی کرده‌ایم. از تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها دعوت می‌شود برای استفاده از مزیت‌های این پنل سازمانی با هم همکاری داشته باشیم و بتوانیم خدمات خوبی به آنها ارائه دهیم. این پنل سازمانی گزارشات بسیار جامع و ویژه را برای سازمان‌ها ارائه می‌دهد و تسهیل در درخواست تاکسی را از طریق اپلیکیشن کارپینو فراهم می‌آورد.

احسان جهانی در مورد کیفیت سرویس‌های ارائه شده به کاربران تأکید کرد: برای ما کیفیت تاکسی‌هایی که در ناوگان کارپینو حضور دارند بسیار مهم است و بر کیفیت خودروهای تاکسی‌ عادی، تاکسی تشریفات، تاکسی ون و تاکسی بانوان خودروهای حاضر در سامانه‌ کارپینو سخت‌گیری‌های زیادی داریم.

علیرضا قنادان رئیس هیئت مدیره کارپینو نیز در این مراسم گفت:مشهد یک شهر خاص و ویژه‌ای است و یکی از کلانشهرهای کشور است. گردشگرهای زیادی برای زیارت و تفریح از نقاط مختلف کشور به این شهر می‌آیند. ما برای این زائران و گردشگران برنامه‌های ارائه خدمات مناسب تدارک دیده‌ایم تا کاربران ما بتوانند زمان حضور در مشهد خدمات مناسب حمل و نقلی را از ما دریافت کنند. این خدمات برای ما بسیار مهم است. علاوه بر این برای ما مهم است که شهروندان سایر شهرها نیز در زمان حضور خود در شهر مشهد خدمات مناسب حمل و نقل دریافت کنند.

رئیس هیئت مدیره کارپینو ادامه داد: بسیار مهم است که ما در شهر مشهد برای کیفیت تاکسی‌ها دغدغه‌ای نداریم چون تا به امروز تاکسیرانی مشهد و شرکت‌های خصوصی به خوبی و هماهنگی کار کرده‌اند و این روند نیز ادامه دارد.

قنادان در مورد عوارض سامانه‌های درخواست تاکسی در کشور که در کارپینو برای اصلاح آنها کار شده است بیان کرد: حضور اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی یا همان سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو دو عارضه‌ی بسیار مهم را برای حمل و نقل کشور در بر دارد. اول اینکه این شرکت‌ها نقشی برای تاکسیرانان رسمی که زندگی‌ روزمره و حقوقشان از این طریق تأمین می‌شود، نقشی در نظر نگرفته‌اند.دوم اینکه این سامانه‌ها به شرکت‌های رسمی خصوصی تاکسی و آژانس‌های رسمی که وظیفه هماهنگی و تنظیم بازار را بر عهده دارند، هیچ بهایی نداده و آنها را در کار خود سهیم نمی‌کنند.

او در مورد تأثیر این عوارض بر حمل و نقل و راهکارهای کارپینو افزود:‌ این دو عارضه ضربه‌ی بسیاری به بحث توازن عرضه و تقاضا می‌زند و عرضه بیش از حد را در بر خواهد داشت که این فشار را بر عرضه‌کنندگان به ویژه ارائه کنندگان خدمات به صورت قانونی وارد می‌آورد. اما در بحث تقاضا رفتار کاربران بسیار اختیاری و بدون فشار خواهد بود. به همین دلیل ما از ابتدا برای شروع کار در کارپینو به این دو مشکل دقت کرده و ضمن اینکه تنها از تاکسیرانان رسمی و دارای مجوز استفاده می‌کنیم، در کنارش نقشی را برای شرکت‌های تاکسیرانی در نظر گرفته‌ایم که تعامل بیشتر با این شرکت‌ها می‌تواند این نقش را برای ما پررنگ‌تر کند.

به گفته قنادان، کارپینو با بکارگیری تاکسیران‌های رسمی و اعطای نقش به شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی، نه تنها معضلی به حمل و نقل‌های شهری وارد نمی‌کند، بلکه به شکوفایی و درآمدزایی بیشتر به این دو بازیگر حوزه حمل و نقل شهری نیز کمک شایانی می‌کند.

مهدی علوی‌مقدم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، در این مراسم گفت: با وجود این که تاریخچه ظهور تاکسی‌های اینترنتی طولانی بوده و کشور ما نیز از حدود ۵ سال قبل وارد این جریان شده است، اما تکلیف بسیاری از امور در این حوزه حساس از سوی قانون‌گذار مشخص نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف این داستان برای جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این حوزه افزود: با وجود این که ده‌ها مجموعه تاکسی اینترنتی وارد عرصه حمل و نقل درون شهری شده‌اند، هنوز قانون برای روشن شدن حوزه فعالیت‌ها و از همه مهم‌تر نظارت دقیق بر آنها وارد نشده است.

علوی‌مقدم با ابراز تاسف از این موضوع که هیچ مجموعه‌ای، امنیتک اری این تاکسی‌ها را تضمین نکرده است، عنوان کرد: باید دستورالعملی برای اجرای رویکردهای لازم در این حوزه دیده شود و بدون این نگاه به مشکلات زیادی برمی‌خوریم.

او در مورد مزیت کارپینو گفت: در این میان سامانه هوشمند درخواست تاکسی کارپینو، سامانه‌ای است که از ظرفیت خود تاکسی‌های شهر با توجه به رسالت اصلی آنها که حمل و نقل ایمن مسافران است، استفاده می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان این که هیچ موضوعی جای امنیت را نمی‌گیرد، اعلام کرد: موضوعی که در سایر تاکسی‌های اینترنتی دیده نشده، بحث امنیت است که در صورت یک اتفاق احتمالی، هیچ مجموعه‌ای پاسخگو نخواهد بود. اما سامانه تاکسیرانی پاسخگویی در این زمینه را برعهده دارد.


کد مطلب: 12716

آدرس مطلب: http://tahrireno.ir/vdcg3u9q.ak9xq4prra.html

تحریر نو
  http://tahrireno.ir