مهندس سیدمجید بختیاری خبرداد:

امروز بیمه‌ی دی شرکت شفاف و زلالی است چون سلامت و مبارزه با تخلف و تقلب را سرلوحه‌ی کار قرار داده‌ایم

8 آذر 1394 ساعت 8:36

مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: بیمه‌ی دی امروز شفاف و زلال بوده وطی ۱۰ سال فعالیت خود تجربه‌ی پروژه‌های بزرگ را داشته و ما می‌توانیم با تاکید روی سلامت و حرفه‌ای‌گری شرکت موفقی باشیم.


مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: بیمه‌ی دی امروز شفاف و زلال بوده وطی ۱۰ سال فعالیت خود تجربه‌ی پروژه‌های بزرگ را داشته و ما می‌توانیم با تاکید روی سلامت و حرفه‌ای‌گری شرکت موفقی باشیم.

به گزارش خبرنگار تحریرنو، نشست خبری "شرکت بیمه دی" صبح امروز یک‌شنبه ۸ آذرماه ۹۴ با حضور مهندس سید‌مجید بختیاری، مدیرعامل شرکت بیمه‌ی دی و اصحاب رسانه درسالن جلسات ساختمان مرکزی بیمه‌ی دی برگزارشد.

دراین نشست خبری مهندس سید‌مجید بختیاری، مدیرعامل شرکت بیمه‌ی دی با اشاره به تدوین برنامه‌ی راه‌بردی با افق ۳ ساله برای شرکت بیمه‌ی دی اظهارداشت: بر این اساس در پایان سال ۹۳ ره‌نمودهای اصلی برنامه تدوین شد و برای سه‌سال آینده هم پروژه‌های بهبود مشخص شده است. اکنون می‌دانیم برای سه سال آینده در چه شاخه‌های می‌خواهیم برجسته‌تر باشیم و چه محصولاتی ارائه کنیم.

مهندس بختیاری تصریح کرد: سامان‌دهی حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات، راه‌اندازی دو مجتمع خدمات بیمه ای، تفکیک صف از ستاد، ساماندهی وضعیت نمایندگی‌ها و از دیگر اقدامات ما در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به چالش‌های شرکت بیمه‌ی دی در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ خاطرنشان کرد: مدیران باید به آینده فکرکنند و روندهای بهبودی را برای شرکت رقم بزنند. بنابراین تاکنون هیچ‌گاه و پشت هیچ تریبونی سعی نکردیم در گذشته بمانیم و در این‌باره حرف بزنیم و ما بهمن سال ۱۳۹۲ در شرکت مستقر شدیم و سه مرحله را برای اداره‌ی شرکت ترسیم کردیم، گام نخست ساماندهی اوضاع شرکت بود و این موضوع تا نیمه نخست سال ۹۳ طول کشید. گام دوم بحث تثبیت و گام سوم شکوفا کردن شرکت بود.

مدیرعامل شرکت بیمه‌ی دی عنوان داشت: در بخش نخست سعی کردیم به مطالبات مردم احترام بگذاریم و با تجهیز منابع شرکت سعی کردیم مطالبات بیمارستان، منابع درمانی و آحاد مردم را پرداخت کنیم. در این راستا تلاش کردیم با همه‌ی افرادی که مطالبات و نارضایتی بسیار عمیق داشتند، جلسه گذاشته و با آن‌ها تعامل کنیم، بنابراین در نهایت روی نحوه‌ی تسویه‌ی مطالبات به توافق رسیدیم.

وی افزود: با انضباط مالی که بر شرکت حاکم کردیم در اسفند ۱۳۹۲ مبالغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت به مراکز درمانی و مردم پرداخت کردیم و سلامت و مبارزه با تخلف و تقلب را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ایم و ما تا امروز روی این موضوع ایستادیم و بر سلامت در کار تاکید کردیم چون بیمه امری است که تعارف بردار نیست و باید در آن حرفه‌ای بود.

بختیاری اضافه کرد: در این مسیر نظارت‌های بیمه‌ی مرکزی سخت‌گیرانه اما مفید بود، دنیای بیمه و فضای شرکت‌های خدماتی مالی نیازمند ساختار است و ما بحث انسجام سازمانی را در این راستا مد نظر قرار دادیم. هم‌کاران بسیار خوبی در بیمه‌ی دی داریم که طی این مدت سازمان را از بحران عبور دادند و گاهی کارمندان ما ۱۶ ساعت در شرکت حضور داشتند و ما روی سلامت حرفه ای و منسجم بودن ایستاده‌ایم و بر آن تاکید داشته‌ایم. در مرحله‌ی تثبیت نیز ما پس از سامان‌دهی حساب‌ها این‌کار را به‌صورت مستمر ادامه خواهیم دادیم.

وی افزود: هم‌چنین در مرحله‌ی تثبیت ما افزایش سرمایه را مدنظر قرار دادیم و در ابتدا معیاری را برای آن در نظر گرفتیم و بر این اساس سرمایه را از ۶۱میلیارد تومان به ۲۵۰میلیارد افزایش دادیم و این‌را از محل آورده‌ی نقدی تامین کردیم و بیمه‌ی دی نخستین شرکت بیمه‌ی پذیرفته شده در فرابورس است. هم‌چنین طی ۱۶ ماهی که شرکت درگیر افزایش سرمایه بوده برای نخستین‌بار به یک‌باره ۳۰۹درصد افزایش سرمایه از محل آورده‌ی نقدی صورت گرفته و این در سایه‌ اعتماد سهام‌داران رخ داده است.

مدیرعامل شرکت بیمه‌ی دی، هم‌چنین به تعدیل هزار نمایندگی اشاره و تاکید کرد: شرکت در گذشته ۱۷۰۰ نمایندگی داشت و بر اساس سامان‌دهی که صورت گرفت تعداد نمایندگی‌های ما به ۶۰۰ نفر رسید و به افکارعمومی مردم احترام گذاشته و از تبلیغ دوری کردیم شعب به ما می گویند چرا تبلیغ نمی کنید؟ اما من صادقانه می گویم سعی کردیم تا زمانی که شرکت تعهداتی دارد و افکار منفی گذشته اصلاح نشود، تبلیغ نکنیم. در این مدت یکی از کارهایی که کردیم احترام گذاشتن به افکار عمومی و جبران تعهدات بود.

وی تاکید کرد: امروز به دنبال ارائه محصولات جدید بویژه در بیمه های عمر هستیم چون بیمه عمر در کشور نفوذ پایینی دارد و جهت‌گیری ما توسعه‌ بیمه‌های زندگی است و در این‌باره مطالعات تطبیقی در دنیا داریم و اگر محصولاتی در دنیا موفق بودند آن‌ها را با شرایط اجتماعی و اقلیمی ایران تطابق می‌دهیم و آن را ارائه می‌کنیم. امیدوارم از نیمه‌ی دوم سال ۹۵ محصولات جدیدی در این حوزه ارائه شود.

مدیرعامل شرکت بیمه‌ی دی ابرازداشت: بیمه‌ی دی طی ۱۰ سال فعالیت خود تجربه‌ی پروژه‌های بزرگ را داشته است، ما می‌توانیم با تاکید روی سلامت و حرفه‌ای‌گری شرکت موفقی باشیم. امروز بیمه‌ی دی شرکت شفاف و زلالی است و ما در مجمع سال ۹۲ شفافیت خود را ثابت کردیم. در پایان سال ۹۳ نیز تمامی خسارت‌های دیه را پرداخت کردیم چون می‌خواستیم اعتماد مردم را برگردانیم. این شرکت امروز می‌تواند شفاف، زلال و حرفه‌ای حرکت کند.

وی ادامه داد: توفیق ما در این است که برخی از کارها را نکردیم. به‌طور مثال سال پیش با وجود این‌که مشکل نقدینگی داشتیم اما هیچ فروشی غیرفنی را انجام ندادیم. ما از پرتفوی‌های جذاب گذشتیم چون با اصول تعیین شده ما سنخیت نداشت.

مدیرعامل شرکت بیمه‌ی دی درخصوص این‌که آیا برنامه‌ی اصلاحی بیمه‌ی دی مورد پذیرش بیمه‌ی مرکزی قرار گرفته تا توان‌گری شرکت افزایش یابد گفت: با افزایش سرمایه‌ی ما، رتبه‌ی توان‌گری ما قطعا تغییر خواهد کرد و این موضوع در دست حسابرس است و قرار است فایل آن نهایی شده و به بیمه‌ی مرکزی ارائه شود. به‌هر‌حال با اقدامات مدیریتی انجام شده رتبه‌ی توان‌گری ما باز هم افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هم‌راهی یک فرایند است و بر اساس چهارچوب‌های شورای عالی بیمه سعی کردیم به بندهای شواری عالی بیمه پاسخ دهیم و اعتمادی را در بیمه‌ی مرکزی و شورای عالی بیمه ایجاد کنیم و در سال ۹۱ ضریب خسارت ما بالای ۱۵۰درصد آمده و اما اکنون بعد از کنترل‌هایی که انجام شده طی ۶ ماه ابتدایی سال ۹۴ این ضریب روی ۴۶درصد قرار گرفته است. هم‌چنین ما ۵۰۰میلیارد تومان برای فروش در نظر گرفتیم اما با بررسی‌هایی که صورت گرفته بودجه اصلاحی را ارائه کردیم.

مدیرعامل شرکت بیمه‌ی دی یادآورشد: طی ۶ ماهه‌ی اول سال رتبه‌ی توان‌گری ما اعلام نشد و بسیاری از قراردادها را به‌همین دلیل از دست دادیم اما در ۶ ماه‌ی دوم چون رتبه توان‌گری اعلام شد امیدواریم بتوانیم قراردادهای خوبی ببندیم و رشد پرتفوی خوبی داشته باشیم تا بودجه تعدیل شده‌ای را که به بورس دادیم محقق کنیم.

وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های بیمه یا باید توان‌گری خود را تقویت کنند و یا این‌که پذیرش ریسک خود را کاهش داده یا متعادل کنند افزود: ما اگر بحث افزایش سرمایه‌ی‌مان اعمال شود رتبه‌ی توان‌گری بهتری پیدا می‌کنیم. از سوی دیگر با در نظر گرفتن تمهیداتی چون افزایش میزان واگذاری پرتفوی می‌توانیم در حوزه‌ی اتکایی سهم نگه‌داری خود را پایین بیاوریم.

مهندس بختیاری خاطرنشان کرد: بنابراین اگر پرتفوی خوب و مطابق با اصول و چهارچوب‌های خودمان در بازار موجود باشد ما ریسک را می‌پذیریم اما سهم نگه‌داری خودمان را با توجه به موازین فنی تنظیم می‌کنیم و برای ریسک‌های بزرگی که بیمه‌نامه‌ی آن‌را صادر می کنیم با شرکت‌های اتکایی خصوصی وارد مذاکره می‌شویم و در قراردادهای اصلی آن‌را در نظر می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت بیمه‌ی دی، با اشاره به نابسامانی‌های حساب‌های شرکت در گذشته افزود: شرکت در گذشته دارای حساب‌های بانکی بسیاری زیاد بالغ بر ۳۰۰ حساب بانکی بود که به مرور سامان‌دهی شد و سعی شده در بیمه‌ی دی اصلاح نیروی انسانی بر اساس تخصص انجام گیرد و بر همین اساس سعی شد تا در تمامی شعب افرادی قرار بگیرند که در بیمه‌ تخصص داشته باشند. از سوی دیگر انضباط مالی به‌عنوان یک اصل پیش روی کارشناسان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که تا پایان سال ۹۳ بالغ بر ۳۵۰میلیارد تومان تعهدات شرکت جبران شده، گفت: این خسارت‌ها در بخش‌هایی مانند درمان، باربری، آتش‌سوزی و... بوده است. هم‌چنین ۱۸ پرونده‌ی مالیاتی تعیین تکلیف شده است.


کد مطلب: 3473

آدرس مطلب: http://tahrireno.ir/vdci.yapct1a5pbc2t.html

تحریر نو
  http://tahrireno.ir