فرامرز قریبیان از "کانی‌مانگا" گفت
بازیگر باسابقه‌ی سینمای ایران با اشاره به این‌که "کانی‌مانگا" ساخته‌ی سیف‌اله داد از فیلم‌های ماندگار سینمای اکشن ایران است، یادآور شد از هم‌کاری با داد نکات بسیاری آموخته است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
 
فرامرز قریبیان از "کانی‌مانگا" گفت
 
بازیگر باسابقه‌ی سینمای ایران با اشاره به این‌که "کانی‌مانگا" ساخته‌ی سیف‌اله داد از فیلم‌های ماندگار سینمای اکشن ایران است، یادآور شد از هم‌کاری با داد نکات بسیاری آموخته است.

تحریرنو: فرامرز قریبیان دوشنبه شب در نخستین شب نمایش فیلم‌های دفاع‌مقدس سینمای ایران که به‌مناسبت هفته‌ی دفاع‌مقدس درمرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: فیلم "کانی‌مانگا" نسبت به سایر فیلم‌های سینمای اکشن با وسواس بسیار زیاد و نگاه خوب مرحوم سیف‌اله داد و جلوه‌های ویژه حرفه‌ای ساخته شد و به‌همین دلیل از جمله فیلم‌های ماندگار سینمای اکشن است. در آن سال‌ها از فیلم‌های اکشن و استقبال زیادی می‌شد و معمولا از من یا جمشید هاشم‌پور برای ایفای نقش‌ها در فیلم دعوت به‌عمل می‌آمد.

او افزود: فیلم "کانی‌مانگا" نسبت به فیلم‌های این سبکی خیلی بهتر ساخته شد، چرا که وسواس و دقت در کار به‌ویژه در بخش جلوه‌های ویژه بسیار زیاد بود.

قریبیان با یادآوری شخصیت آرام و متین زنده یاد سیف‌اله داد، تصریح کرد: به یاد دارم که فیلم‌نامه‌ی اصلی فیلم را آقای داد بازنویسی کرد. من هر دو نسخه‌ی فیلم‌نامه را خوانده بودم و از جزییات و تغییرات ایشان بسیار نکته‌ها و چیزها یاد گرفتم.

این بازیگر سینمای ایران که در سال ساخت فیلم "کانی‌مانگا" در "ترن" نیز ایفای نقش کرده و برای بازی در این فیلم جایزه بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره‌ی فیلم فجر گرفت، درباره‌ی تجربه‌ی بازی در این دو فیلم گفت: هم‌آهنگی به‌طور کلی در سینما بسیار مهم است، اما هم‌آهنگی بین کارگردان و تهیه‌کننده از همه مهم‌تر است. اتفاقی که در "کانی‌مانگا" به‌خوبی افتاد هم‌آهنگی بین کارگردان و تهیه‌کننده بود که در نهایت منجر به اجرای خواسته‌های سیف‌اله داد شد و صحنه‌های هلی‌کوپتر به تنهایی دو ماه فیلم‌برداری شد و که از این جهت صحنه‌ها بسیار خوب از آب درآمد.

او ادامه داد: اما در فیلم "ترن" که شروع بسیار زیبایی دارد و بسیار به آن علاقه دارم، صحنه‌های انفجار به‌دلیل ناهم‌آهنگی تهیه‌کننده فیلم با کارگردانش زنده‌یاد امیر قویدل غیرحرفه‌ای بود که در نهایت به زیان فیلم شد.

قریبیان هم‌چنین نظرش را درباره‌ی ایرج ناظریان دوبلوری که به جای او در کانی مانگاه صحبت می‌کند، گفت: "صدای مرحوم ناظریان برای ایفای نقش مناسب‌تر از هر کسی بود. البته مثل همه‌ی سینما دوستان معتقدم که صدای سرصحنه بهترین شکل صدا است. به یاد دارم که در فیلم "یاغی" من از پیش‌نهاد حرف‌زدن به‌جای نقش خودم استقبال کردم و بسیار خرسند شدم از این‌که در کنار منوچهر اسماعیلی از سلاطین دوبله‌ی ایران نشستم.

او هم‌چنین در پایان درباره‌ی موفقیت فیلم "کانی‌مانگا" در جذب مخاطب نیز گفت: این فیلم داستانی جاسوسی و ساختار معمایی داشت. در کنار این ساختار صحنه‌های اکشن نیز به موفقیت کار کمک کرد و فکر می‌کنم همه‌ی این‌ها با هم منجر به اشتیاق و هیجان مردم برای تماشای این فیلم شد.
کد مطلب: 1522