پرفسور ساروخانی؛
آينده درخشانی پيش روی بانك صادرات ايران است
با حضور باقر ساروخانی و بهمن وکیلی نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۱
 
آينده درخشانی پيش روی بانك صادرات ايران است
 
با حضور باقر ساروخانی و بهمن وکیلی نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد.

به گزارش تحریرنو از روابط عمومی بانك صادرات ايران، بهمن وكيلی، در نشست اعضای شورای سياست گذاری سمپوزيوم بين‌المللی روابط‌عمومی در سخنانی با اشاره به اهميت و جايگاه روابط‌عمومی در سازمان گفت: روابط‌عمومی در حقيقت پيشانی سازمان است و اگر روابط‌عمومي جايگاه قوی، محكم و توانمند داشته باشد، سازمان نيز در جامعه و در ميان مردم جلوه‌گری بهتری خواهد داشت.

عضو هيات مديره بانك صادرات ايران تصريح كرد: روابط‌عمومی نياز به يك ديدگاه علمی دارد و بدون پشتوانه علمی نمی توان در كار روابط‌عمومی موفق بود. ديد و فعاليت علمی در روابط‌عمومی به اين معنی است كه بايد محيط داخل و بيرون سازمان را بشناسد. وضعيت رقبا و نوع محصولاتی كه ارائه می دهند را رصد كرده و ضمن معرفی محصولات جديد سازمان، راهكارها و چگونگی استفاده از اين محصولات را مورد مطالعه قرار دهد.

وكيلی در پايان اظهار داشت: جايگاه روابط‌عمومی مهم است و ارتقا و رشد جايگاه سازمان به فعاليت علمی و نوآورانه آن بستگی دارد. اميد است با تلاش مديران بخش روابط‌عمومی سازمان‌ها كشور شاهد فعاليت‌های علمی و اثرگذار از روابط‌عمومی ها باشيم.

پروفسور باقر ساروخانی، استاد دانشگاه و پيشكسوت عرصه ارتباطات و جامعه‌شناسی در اين جلسه با اشاره به نقش مهم روابط‌عمومی در بانك‌ها گفت: روابط‌عمومی جايگاه عظيمی در سازمان‌ها به خصوص بانك‌ها دارد و هيچ بانك پيشرفته و متعالی را نمی توان بدون وجود روابط‌عمومی قوی تصور کرد. در دنيای پررقابت كنونی، حفظ رقابت‌پذيری، جلب سپرده‌ها و سرمايه‌گذاری مطلوب، مطمئن و سودآور و تحقق اهداف بلند و متعالی سازمان از جمله فعاليت‌های مهم روابط‌عمومی ها است.

وی در ادامه اظهار داشت: روابط‌عمومی براي موفقيت خود نياز به سه ابزار مهم شامل نظام پيشنهادها، استانداردسازی و مديريت دارد. نظام پيشنهادها، در واقع ايجاد جريان آزاد اطلاعات در درون و بيرون سازمان است. شفافيت و انتقادپذيری در سازمان لازم است و بايد سليقه‌ها و نيازها در دنيای درون و بيرون سازمان را ديد.

اين پيشكسوت و استاد دانشگاه روابط‌عمومی را چشم بينای سازمان دانست و گفت: روابط‌عمومی، جايگاه سازمان در جامعه را برای مديران نمايان می سازد. هر سازمانی از بدو تأسيس تا اوج موفقيت نياز به روابط‌عمومی دارد. آن سازمانی كه نتواند دنيا را ببيند، با زمان و مكان بيگانه است و شكست خواهد خورد.

پروفسور ساروخانی در ادامه با تبريك به مديران و كاركنان بانك صادرات ايران گفت: امروز ميهمان يك بانك بزرگ و مردمی هستم و از حضور در بانك صادرات ايران بسيار خرسندم. اين بانك همواره بانك خوبی بوده و هميشه مديران خوبی داشته و عملكرد روابط‌عمومی آن با وجود مدير و كاركنان توانمند، نماد توسعه پايدار بانك است و به يقين مي‌توان آينده درخشانی برای اين بانك و خانواده معظم آن متصور بود.

جهانی، رئيس روابط‌عمومی اين بانك نيز در اين نشست گفت: روابط‌عمومی در واقع هنر نفوذ در دل‌ها و چشم‌هاست. در دل‌ها به اين معنی كه بتواند انديشه ها و فكرها را با سازمان خود همراه كند و در مسير اهداف سازمان قرار دهد و بتواند مخاطبان، مشتريان و ذينفعان را با خود همراه كند.

جهانی خاطر نشان ساخت: بانك صادرات ايران ٦٤ سال پيش با يك ايده بسيار نوآورانه توسط بنيانگذارانش به ويژه مهندس مفرح به عنوان بانك غيردولتی برخلاف ساير بانك‌های آن زمان، بر پایه يك انديشه و فكر نوآورانه تأسيس شد.

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر بانك گفت: با تلاش و برنامه ريزی هاي انجام شده دو افتخار ديگر به افتخارات پیشین بانك صادرات ايران اضافه شد، اين بانك توانست در بين ١٠٠٠ بانك برتر دنيا در نشريه معتبر و بين‌المللي بنكر به عنوان برترين بانك ايرانی معرفی شود. دومين افتخاری كه با تلاش تيم مذاكره كننده و پيگيری های حقوقی و تلاش های مديران بانكی حاصل شد، رفع تحريم‌های اتحاديه اروپا از دارایی های بانك صادرات ايران است كه اين مهم می تواند ارزش افزوده فراوانی را برای همه ذينفعان بانك به دنبال داشته باشد.

شايان توجه است؛ در آيين یاده شده بانك صادرات ايران در راستای انجام مسوليت های اجتماعی خود از نيم قرن تلاش علمی و پژوهشی پرفسور ساروخانی در زمينه علوم اجتماعی تقدير به عمل آورد.
کد مطلب: 8337