کارگردان فیلم بنیامین؛
شرط اصلی موفقیت انیمیشن داستان جذاب است
کارگردان فیلم بنیامین شرط اصلی جذب مخاطب در فیلم‌های انیمیشن و به طور عام در سینمای کودک را وجود قصه‌ای جذاب و شیرین می‌داند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸
 
شرط اصلی موفقیت انیمیشن داستان جذاب است
 
کارگردان فیلم بنیامین شرط اصلی جذب مخاطب در فیلم‌های انیمیشن و به طور عام در سینمای کودک را وجود قصه‌ای جذاب و شیرین می‌داند.

به گزارش تحریرنو ؛ محسن عنایتی نوش‌آبادی کارگردان انیمیشن بلند «بنیامین» که یکی از ۳ فیلم انیمیشن راه‌یافته به جشنواره فیلم فجر سال ۹۷ است درباره ایده ساخت این فیلم گفت: من قبلا چندین فیلم انیمیشن کوتاه کارگردانی کردم و توانمندی گروه به تدریج بالا رفت تا اینکه مصمم به ساخت فیلم بلند شدم. برای ساخت اولین کار بلندم تولید فیلمی با دایره گسترده مخاطبان را درنظر داشتم؛ یعنی می‌خواستم فیلمی بسازم که خوب دیده شود؛ فیلمی که هم در داخل کشور و هم خارج از ایران بتواند به جذب مخاطب بپردازد.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این منظور نیاز به داستانی جذاب، شیرین و احساسی داشتیم. این شرط اصلی موفقیت فیلم انیمیشن و البته همه کارهایی است که در حوزه کودک و نوجوان ساخته می‌شود.

عنایتی درباره داستان فیلم جدیدش اظهار کرد: داستان بنیامین کاملا تخیلی است و در میان قوم بنی اسرائیل و در عهد یکی از رامسس‌های مصر اتفاق می‌افتد.

از موسیقی فاخر برای این کار استفاده کردیم

کارگردان «بنیامین» درباره موسیقی این فیلم اثر بهزاد عبدی آهنگساز برجسته ایرانی گفت: صحنه‌های احساسی فیلم پتانسیل بالایی برای موسیقی ارکسترال داشت ازطرفی مایل بودیم موسیقی فاخر برای این کار استفاده کنیم؛ و باتوجه به سابقه آقای عبدی از ایشان دعوت به همکاری کردیم. ایشان هم به دلیل تجربه همکاری با ارکستر کشور اکراین، موسیقی فیلم بنیامین را در آنجا ضبط کردند که نتیجه کار بسیار رضایت‌بخش بود.

گفتنی است، بهزاد عبدی سازنده موسیقی اپراهای عروسکی مولوی، حافظ و عاشورا از ساخته‌های بهروز غریب‌پور است که در سال ۹۰ برای ساخت موسیقی پویانمایی «افسانه ماردوش» برنده جوایز مختلف شده است.

سرمایه‌گذار خصوصی جرئت ورود به پروژه انیمیشن را ندارد

عنایتی در ادامه به برخی مشکلات ساخت انیمیشن بلند در ایران اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذار خصوصی جرات ورود به پروژه انیمیشن را ندارد چون از بازگشت سرمایه‌اش مطمئن نیست. بنابراین اغلب آثاری که در این بخش تولید می‌شود سفارش دولتی است. البته طی چند سال اخیر که فیلم‌هایی مثل «فیلشاه» و «شاهزاده روم» ساخته شدند امیدهای تازه‌ای وارد سینمای انیمیشن شده و سرمایه‌گذاران تا حدی به بازدهی و بازگشت سرمایه امیدوار شدند.

این کارگردان که فیلم «بنیامین» را برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته است درباره پتانسیل موجود در سینمای کودک می‌گوید: سینماداران و تهیه‌کنندگان باید متوجه پتانسیل بالای سینمای کودک و نوجوان می‌شوند. البته شرط مهم آن این است که زمانی که مخاطب ما کودک و نوجوان است باید قصه جذابی داشته باشیم. به طور کلی کیفیت انیمیشن‌ها باید بالا برود و این آثار به گونه‌ای به قصه گویی بپردازند که هم بزرگسال هم کودک به تماشای آن بنشینند.

اهدای یک سیمرغ مستقل به انیمیشن‌های جشنواره یک اتفاق خوب است

وی که اهدای یک سیمرغ مستقل به انیمیشن‌ها را یک اتفاق خوب در جشنواره می‌داند درباره بخش انیمیشن جشنواره می‌گوید: این اتفاق باید سال‌های پیش رخ می‌داد اما باز هم چنین تصمیمی جای تشکر دارد. به هر حال باید بپذیریم که انیمیشن در ایران روز به روز در حال پیشرفت است بنابراین نیاز بود که این موضوع دیده شود از همین رو اهداء جایزه مستقل باعث توجه بیشتر رسانه‌ها به این مقوله می‌شود. امروزحتی در مراسمی مانند اسکار، انیمیشن‌ها به صورت جداگانه داوری می‌شوند.
کد مطلب: 17906