با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت،معدن و تجارت؛
تقدیرنامه ۲ ستاره جایزه ملی تعالی سازمان در دستان ایران کیش
شرکت کارت اعتباری ایران کیش موفق به اخذ تقدیرنامه ۲ ستاره در چهاردهمین جایزه ملی تعالی سازمانی شد،این جایزه در همایش ملی تعالی سازمانی و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت،معدن و تجارت به این شرکت اهداشد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹
 
تقدیرنامه ۲ ستاره جایزه ملی تعالی سازمان در دستان ایران کیش
 
شرکت کارت اعتباری ایران کیش موفق به اخذ تقدیرنامه ۲ ستاره در چهاردهمین جایزه ملی تعالی سازمانی شد،این جایزه در همایش ملی تعالی سازمانی و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت،معدن و تجارت به این شرکت اهداشد.

به گزارش تحریرنو ؛ تقدیرنامه ۲ ستاره ایران کیش در تعالی سازمانی، طبق فرایندهای جایزه ملی در سال ۹۵بررسی شده و پس از طی مراحل ارزیابی توسط ارزیابان، بررسی و صحه گذاری در کمیته علمی و داوری به این شرکت تعلق گرفت.

استقرار الگوی تعالی سازمانی، اجرای برنامه‎های بهبود و حضور فعال در فعالیت‎های مربوط به تعالی سازمانی از جمله عوامل دریافت این تقدیرنامه ۲ ستاره اعلام شده است .

این دومین باری است که ایران کیش در جایزه ملی تعالی سازمانی حضور پیدا می کند.ایران کیش در سال گذشته موفق به کسب گواهینامه تعالی سازمانی شده بود گواهی ‎ای که به معنای تایید مسیراین شرکت در جهت تعالی و رشد شرکت بوده‎است .

امسال این شرکت، درسطح بالاتر که سطح تقدیر نامه در جایزه ملی تعالی است حضور یافت وبا صعود دو پله‎ای موفق به دریافت تقدیرنامه ۲ ستاره از چهاردهمین همایش تعالی سازمان شد .شرکت هایی که تقدیرنامه ۲ ستاره دریافت می کنند شرکت هایی هستند که پس از ارزیابی توسط ارزیابان سازمان موفق به کسب امتیاز بین۳۵۰ تا ۳۰۰ براساس شاخص‎های رتبه‎بندی تعالی سازمانی شده‎اند .

ارزیابی در راستای تعلق جایزه تعالی سازمانی به ایران کیش توسط ۵ ارزیاب و طی ۴ روز ارزیابی در هفته آخر بهمن ماه سال ۹۵صورت گرفت.

اقدامات
گفتنی است ایران کیش در سال جاری با تشکیل هفت کمیته که به جمع آوری اطلاعات سازمان می پرداخت ، سعی در عارضه یابی و تعریف پروژه هایی در صدد رفع مشکلات و فضاهای بهبود شناسایی شده سازمان داشت وتا زمان ممیزی جایزه ملی تعالی سازمانی ، بسیاری از این پروژه ها به ثمر نشسته و تعدادی نیز در دست اجرا می‏باشند.

برگزاری دو سمینارآموزشی، یکی برای سطوح معاونین و مدیران مستقل و دیگری تا لایه سرپرستان؛برگزاری دوره‎های آموزشی نظیر تدوین اظهارنامه،آشنایی با تعالی سازمانی وفرهنگ تعالی، تربیت ارزیاب و خود ارزیابی نیز ازجمله اقدامات فرهنگسازی تعالی سازمانی در راستای دریافت جایزه تعالی سازمانی در سال جاری بود.

تلاش برای یک هدف
لازم به ذکر است، یکی از مباحثی که بسیاری از سازمان‎ها به دنبال آن هستند و با وجود اینکه چندین سال از عمر آن می گذرد، اما هم‏چنان جدید است، مباحث مرتبط با تعالی سازمانی و جایزه‎های کیفی است.

معمولا سازمان‎ها در کنار پیاده‎سازی سیستم‎های مدیریت کیفیت و استانداردهای ایزو، علاقه و رغبت فراوانی به اجرا و پیاده سازی مدل‎های تعالی سازمانی دارند.

مدل EFQM مدلی است که توسط شرکت های برتراروپایی در زمان رکود اقتصادی در اروپا تهیه و تدوین شده و به صورت دوره‎ای مورد بازنگری قرار می‎گیرد و آخرین بازنگری آن مربوط به سال ۲۰۱۳ می باشدو در واقع قالبی است که در آن تمام قسمت‎های مختلف سازمان رابا ۹ معیارتحت پوشش قرارمی دهدکه ۵ معیار مربوط به توانمند سازها و ۴ معیار مربوط به نتایج می‎باشد. تعالی سازمانی، تضمین مسیررشد شرکت است و دراین چارچوب می توان فضاهای بهبود را تشخیص داد. به عنوان مثال پروژه‎های بهبود نرم افزار جامع ویکپارچه مالی یا پیاده‎سازی معماری سازمانی یا پروژه مشتریان VIPایران کیش از جمله پروژه‎هایی هستند که در راستای فضاهای بهبود شناسایی شده،تعریف و اجرایی شده‎اند.
کد مطلب: 10680