مهندس يكه زارع با اشاره به روز صادرات مطرح كرد؛
نگرش جدید در توسعه بازارهای صادراتی ایران خودرو
طی پژوهش هایی که در بازارهای مختلف صادراتی صورت گرفته، نقاط ضعف و قوت هر یک از بازارها شناسایی شده و براساس نگرش جدید در توسعه بازارها،صادرات به برخی کشورها در اولویت قرار گرفته است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
 
نگرش جدید در توسعه بازارهای صادراتی ایران خودرو
 
طی پژوهش هایی که در بازارهای مختلف صادراتی صورت گرفته، نقاط ضعف و قوت هر یک از بازارها شناسایی شده و براساس نگرش جدید در توسعه بازارها،صادرات به برخی کشورها در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش تحریرنو ؛ مهندس هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو صادرات محصول با قيمت و كيفيت رقابتی را از راهبردهاي اصلي ايران خودرو دانست و افزود: با ارتقاء سایت های تولیدی فعلی و بهره بردای از سايت جدید محصولات ايران خودرو در آذربايجان كه با سرمايه گذاری طرف مقابل و صادرات خدمات فنی و مهندسی ايران خودرو ايجاد شده، بازارهای صادراتی توسعه می يابد.

وی ايجاد پايگاه های توليدی را عاملی برای بهره مندی از منافع و مزيت های تعرفه ای در كشورهای هدف دانست.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: اين گروه در هر بازار هدف، بسته به سلايق، نياز ها، رقبای آن بازار محصولات متناسب با بازار هدف را تعریف می کند. همچنین برای حضور مستمردربازارهای هدف، ايجاد تنوع درسبدمحصولات صادراتی، حفظ برند ملی و مونتاژ خودرو های مختلف در سايت های فرامرزی دردستور كار قرار دارد.

وی تاكيد کرد: يكی از مواردی كه در فصل جديد از همكاری های بين المللی گروه صنعتی ايران خودرو با شرکای تجاری دنبال می شود، کسب سهمی از بازار خودرو و قطعه بخصوص قطعات ریخته گری است.همچنين اجرای رويكرد توليد بدون سرمايه گذاری و همکاری با ارایه خدمات فنی مهندسی ازديگر راهبردهای اصلی ايران خودرو در كشورهای صادراتی هدف است.

يكه زارع خاطر نشان کرد: برهمين اساس گروه صنعتی ايران خودرو با ارايه خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف و با سرمايه گذاری طرف مقابل توانسته است ریسک سرمایه گذاری در سایت های خارج از کشور کاهش دهد.

وی با اشاره به سایت در حال احداث در کشور آذربایجان اظهار داشت: با توجه به شناخت مردم آذربایجان از برند ایران خودرو، تولید محصولات دنا، سمند و رانا در این سایت هدف گذاری شده و در فاز دوم در قالب برنامه سه ساله سایر محصولات ایران خودرو در این خط تولید خواهد شد.

مدير عامل گروه صنعتی ايران خودرو ادامه داد: سایت ایران خودرو در آذربایجان با مشارکت طرف آذری و در مساحتی ده هکتار، در شهرک صنعتی نفتچاله در حال احداث است. قرار است در این سایت سالانه ده هزار دستگاه خودرو تولید شود. در فاز دوم این پروژه تولید خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل ونقل این کشور مدنظر است.

وی افزود: با راه اندازی خط مونتاژ محصولات ايران خودرو در آذربايجان، ‌اين كشور به عنوان پايگاه صادراتی ايران خودرو در منطقه خواهد بود و توليدات ايران خودرو از طريق آن به ساير كشورهاي همسايه صادر خواهد شد.

مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو با اشاره به صادرات محصولات کامل در بازارهای هدف، افزود: توسعه محصولات در بازارهای سنتی ایران خودرو از جمله بازار عراق در دستور کار قرار دارد.

يكه زارع خاطر نشان کرد : برنامه توسعه شبكه خدمات پس از فروش در اين كشور نيز به اجرا گذاشته شده تا با ايجاد و بهينه سازی رابطه با مشتريان نهایی محصولات، خدمات مطلوب تری ارايه دهيم، ارايه خدمات امدادی در عراق بخش ديگری از خدمات ارائه شده در عراق است.

وی در خصوص صادرات محصولات کامل به کشورهای مشترك المنافع (CIS) افزود: کشور ارمنستان از جمله بازارهای هدف ایران خودرو است. دسترسی به سوخت سی. ان.جی و اقتصادی بودن تامين آن برای مصرف كننده در اين كشور از عوامل اصلی استقبال مردم اين كشور از محصولات گازسوز ايران خودرو است. محصولات گازسوز ايران خودرو می تواند نياز بازار اين كشور را تامين كند.

مديرعامل ايران خودرو در ادامه تصريح کرد: با دريافت مجوز استاندارد يورو ۵، توسعه صادرات به كشورهای مشترك المنافع (CIS) از جمله بلاروس و قزاقستان نيز در دستور كار ايران خودرو قرار دارد كه به اين ترتيب اهداف تعيين شده در حوزه صادرات محصول ايران خودرو محقق خواهد شد.

مهندس یکه زارع در پایان تاكيد کرد: با توسعه محصولات جدید و مشارکت در ایجاد پایگاه های تولیدی برون مرزی به دنبال نقش آفرینی در بازارهای بین المللی و کسب سهم مناسب از این بازارها هستیم.
کد مطلب: 13553