فراخوان مسابقهی تبلیغاتی بیستوهشتمین جشنوارهی بینالمللی فیلم کودک و نوجوان در سه بخش پوستر و گرافیک محیطی، عکس، آنونس و تیزر منتشر شد.
تحریرنو: از سوی بنیاد سینمایی فارابی فراخوان مسابقهی تبلیغی بیستوهشتمین جشنوارهی بینالمللی فیلم کودک و نوجوان در سهبخش پوستر و گرافیک محیطی، عکس، آنونس و تیزر اعلام شد. در این فراخوان آمده است: آثار ارسالی مربوط به فیلمهای تولیدشده، از اول مهرماه ۱۳۹۱ الی پایان خرداد ۱۳۹۳ مورد پذیرش دبیرخانهی جشنواره قرار میگیرد.
متن کامل فراخوان به شرح زیر است:
آغاز کلام
در دنیای پرهیاهوی امروز تاثیر تصویر و پیامدهای تبلیغی آن بر کسی پوشیده نیست، تبلیغات در همهی فعالیتهای بشری اعم از علمی، فرهنگی هنری، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، شخصی و جمعی نقش مهمی در تحولات عمومی دارد. سالیانه میلیاردها دلار در سراسر جهان بهطور رسمی و علنی صرف تبلیغات میشود.
گرچه از پیدایش انسان اجتماعی، تبلیغات نیز بهصورت ساده و ابتدایی بهوجود آمده و رشد کردهاست اما نفوذ با اهمیت، دگرگونساز و حساس تبلیغات در دنیای معاصر، حکایت از اهمیت سرشار آن دارد. اهمیت تبلیغات فیلمها در زمان اکران و تاثیرگذاری عرضهی گستردهی عکس، پوستر، آنونس و تیزرهای خلاق و تبلیغات محیطی، اثرگذارترین تبلیغ برای معرفی فیلمهای سینمایی به مردم میباشد.
هرچند کیفیت ساختاری و محتوایی یک فیلم سینمایی در ارتباط با مخاطب بسیار مؤثراست، اما بهواسطهی مواد تبلیغی، این آثار را میتوان به مردم، خوب و شایسته معرفی کرد. توجه به مولفههایی همچون زیباییشناسی، موسیقی، کلام، تصویر، رنگ، صحنهپردازی و موضوع، از نکات برجسته در اینگونه تبلیغات است.
ایجاد نقد خوب و همذاتپنداری نسبت به موضوع از طریق تحتتاثیر قراردادن افکار مخاطب ازجمله ویژگیهای مواد تبلیغی اثرگذار بهشمار میآید. بر این اساس شورای سیاستگذاری بیستوهشتمین جشنوارهی بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری مسابقهی مواد تبلیغی میکند.
بخشهای این مسابقه شامل: عکس، پوستر، آنونس، تیزر و تبلیغات محیطی میباشد.
مقررات عمومی آثار ارسالی مربوط به فیلمهای تولید شده، از اول مهرماه ۱۳۹۱ الی پایان خرداد ۱۳۹۳ مورد پذیرش دبیرخانهی جشنواره میباشد.
لازم است تعداد آثار ارسالی بر اساس تعداد و مقررات جشنواره باشد، آثار خارج از این شرایط بهترتیب شمارهگذاری حذف خواهدشد.
تکمیل فرم تقاضای شرکت در مسابقه بهمعنای پذیرش قوانین مسابقه و رای هیئت داوران است.
لازم است هر اثر بر اساس برگههای پیوست دارای عنوان، مشخصات و شمارهگذاری باشد.
آثار ارسالی بههیچعنوان عودت داده نخواهدشد.
به هر اثر راهیافته در بخش مسابقهی عکس، پوستر و تبلیغات محیطی مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال و در بخش تیزر و آنونس مبلغ ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال بهعنوان حق تالیف پرداخت خواهدشد.
به کلیهی شرکتکنندگان در مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اهدا میگردد.
جشنواره میتواند از آثار ارسالی در تبلیغات و انتشارات خود بدون هرگونه انتفاع مادی، صرفا با ذکر نام هنرمند استفاده کند و استفاده از آثار، مستلزم پرداخت هرگونه پاداش و حقالزحمه نیست.
تصمیمگیری در مورد مسائل پیشبینینشده به عهدهی برگزارکننده میباشد.
مقررات اختصاصیالف/ بخش پوستر و گرافیک محیطی:
صرفا پوسترهایی میتوانند در مسابقه شرکت نمایند که برای تبلیغ فیلم بهچاپ رسیده و اصل پوستر چاپشده میبایست دارای حداقل عرض ۴۵ و حداکثر ۷۰سانتیمتر باشد.
هر هنرمند میتواند به ازای هر فیلم حداکثر یک قطعه پوستر و یک قطعه تبلیغات محیطی برای شرکت در مسابقه ارسال نماید.
طرحهای موردنظر میبایست بهصورت دیجیتالی در ابعاد اصلی و رزولوشن 300dpi با فرمت Jpg یا Tif بر روی لوح فشرده به دفتر جشنواره ارسال گردد. ارسال دو نسخهی چاپشده از پوستر، بههمراه فایل دیجیتالی الزامی است.
ب/ بخش عکس:
بخش عکس در دو موضوع عکاسی صحنه و جنبی (پشتصحنه) برگزار میشود.
در بخش عکاسی صحنه، هر عکاس به ازای هر فیلم میتواند حداقل ۵ و حداکثر ۷ قطعه عکس به دبیرخانه ارسال نماید.
در بخش عکاسی جنبی (پشتصحنه)، هر عکاس به ازای هر فیلم میتواند حداقل ۳ و حداکثر ۵ قطعه عکس به دبیرخانه ارسال نماید.
عکسهای دیجیتال و آنالوگ پذیرفته خواهدشد. لیکن در هر دوصورت لازم است آثار بهصورت دیجیتال و بر روی لوح فشرده به روش زیر نامگذاری و به دبیرخانه ارسال گردد. بهطور مثال Esfehan01 شماره مسلسل + نام فیلم.
عرض عکسهای ارسالی نباید از ۵۰سانتیمتر و رزولوشن 300dpi کمتر باشد.
تنها عکسهای با فرمت Jpg یا Tif موردپذیرش میباشد.
هر نوع دستکاری در آثار ارسالی موردپذیرش هیئتداوران نیست.
ج/ بخش آنونس و تیزر:
حداکثر آثار ارسالی برای بخش تیزر و آنونس به ازای هر فیلم، یک اثر میباشد.
هریک از نسخههای موردنظر میبایست بهصورت مجزا، روی یک لوح فشرده و با فرمت AVI به دبیرخانه ارسال شود.
آثار میبایست صرفا بهصورت دیجیتال و بر روی لوح فشرده به دبیرخانه ارسال گردد.
تولیدات مشترک میباید با تایید و امضای تهیهکننده، کارگردان و سایر افراد ذینفع، تکمیل و یا اسامی آنان در برگههای مربوطه ثبت و ارسال گردد.
هرگونه دعوی در رابطه با مالکیت اثر، موجب حذف اثر از جشنواره خواهد شد و جشنواره هیچگونه مسئولیت و حکمیتی را در این مورد نمیپذیرد.
اقلام تبلیغاتی:از آنجاییکه اقلام تبلیغاتی یک فیلم سینمایی اعم از تصاویر حکشده بر روی وسایل مورداستفادهی کودکان مانند لوازمالتحریر، لوازم شخصی و سایر نمونههای مشابه میتواند به ذهنیت کودکان در مورد شخصیتهای فیلمهای کودکان و نوجوانان تداوم بخشیده و موجب تکرار قصه و اهداف کارگردان در ارتباط با مسایل روزمرهی آنان باشد، این بخش بهصورت جنبی برای تولیدکنندگان در نظر گرفتهشده و آنان بدون شرایط رقابتی میتوانند تولیدات خود را در غرفهای از محل برگزاری جشنواره، به نمایش بگذارند.
این بخش میتواند مقدمهای برای اندیشه و تولید اینگونه اقلام برای رقابت در سالهای آتی باشد.
گاهشمار مسابقهدبیرخانهی مسابقه جهت ایجاد فرصت و تامل هنرمندان، زمان کافی پس از فراخوان را در نظر گرفتهاست، لذا بهمنظور رعایت عدالت و افزایش کیفیت برگزاری مسابقه مهلت ارسال آثار بههیچعنوان تمدید نخواهد شد.
پایان مهلت ارسال آثار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
اعلام برندگان و اهدای جوایز: مهرماه ۱۳۹۳
جوایزپروانهی زرین جشنواره به نفر اول هر بخش بههمراه جوایز نقدی
لوح افتخار به نفر دوم و سوم هر بخش بههمراه جوایز نقدی
دبیرخانهی مسابقه
تهران، فلکهی دوم صادقیه، برج گلدیس، طبقهی ۷، واحد ۷۲۱، دبیرخانهی بخش مسابقهی مواد تبلیغی و اطلاعرسانی بیستوهشتمین جشنوارهی بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان.