راه‌اندازی برنامه جهانی دیپ در ایران؛
دیپ به‌دنبال قوی کردن صدای افراد دیابتی در جامعه است
دکتر مستوفی: هدف پروژه دیپ این است که تجربیات منحصربه‌فرد هریک از افراد دیابتی که می‌تواند واقعا کمک‌کننده باشد برای همگان به اشتراک گذاشته ‌شود و امیدواریم با راه‌اندازی برنامه جهانی دیپ برای افراد دیابتی ایران، صدای جامعه دیابت کشورمان قوی‌تر شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱
 
دیپ به‌دنبال قوی کردن صدای افراد دیابتی در جامعه است
 
دکتر مستوفی: هدف پروژه دیپ این است که تجربیات منحصربه‌فرد هریک از افراد دیابتی که می‌تواند واقعا کمک‌کننده باشد برای همگان به اشتراک گذاشته ‌شود و امیدواریم با راه‌اندازی برنامه جهانی دیپ برای افراد دیابتی ایران، صدای جامعه دیابت کشورمان قوی‌تر شود.

به گزارش تحریرنو ؛ دکتر علی ناصر مستوفی، مدیرعامل شرکت نوو نوردیسک پارس در مراسم راه‌اندازی برنامه جهانی دیپ (DEEP) در ایران درباره انگیزه و هدف از اجرای پروژه دیپ در ایران گفت: نمی‌شود کاری برای افراد دیابتی کرد، بدون اینکه خودشان در آن کار حضور داشته باشند. فرهنگ شرکت نوو نوردیسک بیمارمحور است و این یک رویکرد سیستماتیک در همه بخش‌های بازاریابی، فروش، تحقیقات و ... است. اگر صدای بیماران را نشنویم، گویی محصولی برای آنها تولید نکرده‌ایم. هدف پروژه دیپ این است که تجربیات منحصربه‌فرد هریک از افراد دیابتی که می‌تواند واقعا کمک‌کننده باشد برای همگان به اشتراک گذاشته ‌شود. بیان این تجربیات باعث می‌شود که بدانیم چه موضوعاتی برای افراد دیابتی مهم است و چه موضوعاتی غیرمهم و یا اینکه چه خلاءهایی در زمینه مدیریت دیابت وجود دارد که هنوز به آنها توجه نشده است. از طریق گفت‌وگو و با کمک خود دیابتی‌ها می‌توانیم این خلاءها را پیدا کنیم و برای آنها راه‌حل پیدا کنیم. بیان تجربیات دیابتی‌ها باعث می‌شود بدانیم نتیجه داروها و درمان‌ها دقیقا چگونه هستند و چه سود و زیان‌هایی برای بیماران دارند. از این طریق نیازهای مصرف‌کنندگان محصولات را هم بهتر می‌فهمیم. در پروژه دیپ به کسانی که درگیر دیابت هستند، صدایی قوی داده‌می‌شود؛ یک صدای قوی که باید شنیده شود و در برخی از کشورها شنیده می‌شود، اما در برخی دیگر از کشورها شنیده نمی‌شود. هدف پروژه دیپ این است که صدای جامعه دیابت در کشور، قوی‌تر شود.

مستوفی درباره ساختار پروژه دیپ اظهار کرد: ساختار بیمارمحور در اروپا از گذشته وجود داشته است و پروژه دیپ هم اولین پروژه در حوزه بیماران نیست، بلکه برای اکثر بیماری‌ها چنین پروژه و ساختاری در اروپا وجود دارد. بنابراین این ساختار از قبل وجود داشته و نوو نوردیسک تلاش کرده از این ساختار برای شنیده شدن صدای دیابتی‌ها استفاده کند. این ساختار از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است و برای انواع بیماری‌ها از آن استفاده می‌شود و ما هم برای دیابت از آن استفاده کرده‌ایم.

دکتر مستوفی توضیح داد: چند سال پیش در کنفرانسی در دانمارک شرکت کردم و با پروژه دیپ آشنا شدم که از دانمارک و انگلستان آغاز شده بود. همان موقع تلاش کردیم که این پروژه را در ایران هم راه‌اندازی کنیم و هم‌اکنون افتخار می‌کنم که توانستیم به این نقطه برسیم، به‌ویژه از تیم آموزش نوو نوردیسک برای راه‌اندازی این پروژه در ایران تشکر می‌کنم. ما در نوو نوردیسک همیشه باورمان بر این است که بیمار باید در مرکز توجه و محور تمام کارهای ما باشد. با این رویکرد هم می‌توانیم پیشرفت در کسب‌وکار را رقم بزنیم و هم در حوزه‌های مختلف ارزش‌آفرینی کنیم. در این راستا ما برای دسترسی بهتر افراد دیابتی ایران به دارو، کارخانه‌ای را با تمام استانداردهای جهانی احداث کردیم. این کارخانه هم‌اکنون در حال تولید است و قرار است تولید آن بیشتر هم شود و از فروردین ۱۳۹۹ به بعد، می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیاز کشور را در کارخانه نوو نوردیسک ایران تولید کنیم، این یعنی دسترسی بهتر افراد دیابتی ایران به دارو. همچنین در تمام مدت تحریم به‌ویژه چند ماه گذشته، هر زمان توانستیم نسبت به واردات دارو به ایران اقدام کردیم.

دکتر مستوفی ادامه داد: تاکنون ۱۹ کشور دیپ را اجرا کرده‌اند و این پروژه ۱۱۳ عضو دارد و ایران بیستمین کشور این پروژه خواهد بود. پروژه دیپ چهار سطح دارد. گروه یک رهبران، گروه دو اینفلوئنسرها، گروه سه افراد عادی و گروه چهار نوو‌ نوردیسکی‌هایی هستند که دیابت هم دارند. هم‌اکنون از هر چهار گروه در ایران داریم. این افراد می‌توانند به صورت فردی یا جمعی بیانیه صادر کنند و در اختیار تصمیم‌گیران قرار دهند. می‌توانند اطلاعات مهمی را تولید کنند و اطلاعات عمومی را درباره مسائل دیابت و حواشی آن تولید و منتشر کنند. بیماران، افراد عادی، شرکت‌ها، سیاست‌گذاران و سایرین مخاطبان این چهار گروه هستند. این افراد می‌توانند مشاور باشند یا در کارگاه‌های آموزشی و هیئت‌های مشورتی حضور داشته باشند. این چهار گروه باعث اتصال افراد دیابتی به یکدیگر می‌شوند تا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی صدا داشته و موثر باشند. شرکت نوو نوردیسک هم به جز اینکه در کنار این دوستان باشد و به آنها کمک کند، هیچ نقش دیگری ندارد نه در سیاست‌گذاری و نه در سایر اقدامات آنها.

برنامه دیپ که یک پروژه‌ جهانی است به کوشش شركت نوو نورديسك پارس تلاش مي‌كند تا افراد درگیر بیماری‌های مزمنی مانند

دیابت یا چاقی طی آن امکان انتقال تجربیات خود به مردم، مسئولان و تصمیم‌سازان و متخصصان مربوطه را داشته‌باشند. در ايران نيز اعضاي ديپ توسط انجمن‌هاي فعال در حوزه آن بيماري معرفي مي‌شوند. در برنامه deep talk که روز سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه طی یک گردهمایی مجازی برگزار شد، تعدادی از افراد دیابتی نوع یک كه به پروژه ديپ ایران ملحق شده‌اند، تجربیات خود را در خصوص افت قند خون به اشتراک ‌گذاشتند.
کد مطلب: 20783