ساماندهی برنامههای کودک شبکههای سيما
معاون رئيس رسانهی ملی در امور سيما از دستور کار اين معاونت در خصوص راهاندازی کميتهی کودک در سيما با هدف ساماندهی برنامههای کودک در تلويزيون و تقسيم کار اين حوزه بين شبکهها خبر داد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
معاون رئيس رسانهی ملی در امور سيما از دستور کار اين معاونت در خصوص راهاندازی کميتهی کودک در سيما با هدف ساماندهی برنامههای کودک در تلويزيون و تقسيم کار اين حوزه بين شبکهها خبر داد.
به گزارش تحریرنو به نقل از روابطعمومی رسانهی ملی، دکتر علیاصغر پورمحمدی در نشستی با مديران شبکهی دو سيما گفت: بايد برنامهها، در همهی ساختارها، بهويژه در حوزهی ارزشهای دينی، انقلابی و مخاطب کودک و نوجوان، بهگونهای ساخته شود که تاثيرگذار باشد.
معاون سيما نيازسنجی مخاطب و جذب مخاطبان جديد را لازم و ضروری دانست و گفت: اين امر بهطور خاص در ساختار برنامههای نمايشی اهميت بيشتری دارد، بر اين اساس مجموعههای نمايشی بايد مخاطب را درگير قصههای جذاب خود کند.
معاون سيما با تاکيد بر اينکه جذب مخاطب بههر قيمتی، قابلقبول نيست گفت: وظيفه داريم دربارهی ذائقه، گرايش و نياز مخاطبان پژوهش و تحقيق کنيم و برای جذب مخاطب بيشتر، برنامههايی که حاوی پيام، سرگرمکننده و مفيدند، توليد شود.
دکتر پورمحمدی اظهار داشت: سيما بايد با توجه به تغييرات سريع فرهنگی، تغييرات تکنولوژيک و رسانههای جديد ايجاد شده، سهمی قابل توجه از جذب مخاطب را به خود اختصاص دهد.
معاون سيما توجه به اثرسنجی برنامههای تلويزيونی را از ديگر مولفههای ضروری برنامهسازی سيما دانست و افزود: با اثرسنجی میتوان فوايد و ميزان اثرگذاری برنامههای پخششده را سنجيد و بیهدف برنامه نساخت.
پيشگيری از پخش همزمان برنامههای مشابه در شبکههای مختلف و ساماندهی چهگونگی مشارکتپذيری در آثار تلويزيونی از ديگر نکاتی بود که معاون سيمای رسانهی ملی در اين نشست بر آنها تاکيد کرد.
دکتر پورمحمدی تصريح کرد: تلويزيون بايد مرجع همهی مردم، بهويژه نخبگان، افراد تاثيرگذار، گروهها و افراد مرجع و ديگر رسانهها باشد.
معاون سيما در بخش ديگری از سخنان خود شبکهی دو را شبکهای بزرگ توصيف کرد و گفت: مردم از شبکهی مهم و قديمی دو سيما، خاطرات زيادی دارند، بنابراين مديران و دستاندرکاران اين شبکه بايد برای يافتن راهکار افزايش مخاطب و رضايت مخاطبان همانديشی کنند.
دکتر پورمحمدی از مديران پيشين شبکهی دو سيما بهنيکی ياد کرد و گفت: افراد فرهيخته و فرهنگی زيادی در گذشته مديريت اين شبکه را برعهده داشتهاند. وی مدير شبکهی دو را مديری مومن، متعهد، پرکار، پیگير و خوشاخلاق توصيف کرد.
در ادامه، جمعی از مديران اين شبکه انتظارات خود را برای افزايش کيفيت برنامههای شبکهی دو بيان کردند.
خانوادهمحوری شبکهی دو، تشکيل گروه هنر و گرافيک، توجه همسان بهحوزههای کودک و نوجوان، ضرورت توليد بيشتر پويانمايی، جذب خيران برنامهساز و ضرورت خلق آثار جذاب و ماندگار از جمله موارد مطرح شدهی مديران حاضر بود.