محمدحسین ایمانی‌خوشخو اعلام کرد:
در کلان‌شهر تهران با وجود تبلیغات محیطی، شهر به رسانه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود
رئیس اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی گفت: برگزاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی یک کار ضروری و غیرتکراری است چرا‌که در بحث تبلیغات محیطی یک آشفتگی به‌دلیل نبود یک برنامه‌ی مدون در کشور وجود دارد.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳
 
در کلان‌شهر تهران با وجود تبلیغات محیطی، شهر به رسانه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود
 
رئیس اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی گفت: برگزاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی یک کار ضروری و غیرتکراری است چرا‌که در بحث تبلیغات محیطی یک آشفتگی به‌دلیل نبود یک برنامه‌ی مدون در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار تحریرنو، نشست خبری "اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی" صبح امروز شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ با حضور محمدحسین ایمانی‌خوشخو، رئیس اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی و رئیس دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ، محمدمهدی اخویان، رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس شورای سیاست‌گذاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی، مهدی جعفریان، دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی و اصحاب رسانه دردانشگاه علم و فرهنگ برگزارشد.

دراین نشست خبری محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ اظهارداشت: برگزاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی یک کار ضروری و غیرتکراری است. چرا‌که هر کنفرانس و همایشی که جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌کند برای پاسخ‌گویی به یکی از نیازهای فوری جامعه شکل گرفته است.

ایمانی‌خوشخو تصریح کرد: در بحث تبلیغات محیطی یک آشفتگی در کشور وجود دارد که دلیل آن نبود یک برنامه‌ی مدون است. ما تبلیغات شهری را از چند بعد باید بسنجیم که شامل ابعاد علمی، تجاری و فرهنگی می‌شود.

رئیس دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ عنوان داشت: اگر به این سه بعد با هم توجه شود به تبلیغات محیطی سالم و هدف‌مند خواهیم رسید و تجربه نشان داده که در مقاطع زمانی مختلف تنها به یکی از این ابعاد بیش‌تر توجه شده است که این موضوع کارآیی تبلیغات محیطی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ابراز داشت: با غلبه‌ی تبلیغات تجاری، نگاه فرهنگی و علمی به حداقل می‌رسد. برگزاری کنفرانس‌هایی از این دست به دستگاه‌های متولی کمک می‌کند تا با آمادگی بیش‌تر به بحث تبلیغات پس از تحریم توجه کنند و چارچوب علمی برای آن تدوین کنند و در کلان‌شهری چون تهران که فرصت کم‌تری برای توجه به رسانه‌ها وجود دارد، با وجود تبلیغات محیطی، شهر به رسانه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود. بنابراین می‌بایست یک موازنه‌ی علمی در نگاه به تبلیغات محیطی داشته باشیم.

محمدمهدی اخویان، رئیس دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس شورای سیاست‌گذاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ادامه‌ی این نشست خبری اظهارداشت: تبلیغات از ویژگی‌های ورود به هزاره‌ی سوم و جهانی شدن است. چرا‌که در حال حاضر کل شهر تهران به یک کمپ تبلیغاتی تبدیل شده است.

رئیس دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: اجناس تبلیغاتی فراوانی در سطح شهرها دیده می‌شود که چنان‌چه تصفیه نشوند به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شوند.

وی یادآور شد: دانشگاه علم و فرهنگ به‌عنوان اولین مرکز دانشگاهی به این عرصه ورود کرده است چراکه معتقدیم دانشگاه‌ها می‌توانند برای مشاوره و غربال‌گری تبلیغات محیطی به دستگاه‌های متولی کمک کنند و تبلیغات، ذائقه‌ی شهروندان را تغییر می‌دهد، این کنفرانس برای بررسی علمی چالش‌های تبلیغات محیطی برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی تاکید کرد: برخی تبلیغات محیطی در تضاد با استراتژی کشور در زمینه‌ی حمایت از تولیدات داخلی هستند، شاید لازم باشد به تولیدکنندگان داخلی بسته‌های تشویقی در زمینه تبلیغات محیطی داده شود.

اخویان افزود: زندگی انسان امروز دارای ۲ ساحت واقعی و مجازی است و توجه به بحث تبلیغات در فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهدی جعفریان، دبیراجرایی اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ادامه‌ی این نشست خبری اظهارداشت: اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در روز سه‌شنبه هفته‌ی جاری ۳ آذر در سالن زنده‌یاد دکتر کاظمی‌آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد ۱۸۸ مقاله به دبیرخانه‌ی کنفرانس ملی تبلیغات محیطی رسید که از این تعداد ۳۹ مقاله به‌عنوان مقاله‌ی پژوهشی و ۱۶ مقاله هم به‌عنوان مقاله‌ی مروری و ترویجی پذیرفته شدند.

دبیراجرایی اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی درپایان گفت: پذیرش حدود ۳۰درصد کل مقالات ارسالی نشان‌دهنده سطح علمی مناسب این کنفرانس است و تاکنون از کلان‌شهرهایی چون تهران، شیراز، مشهد، یزد، تبریز، اهواز، اراک و کرج مقاله دریافت شده است.

بنابر این گزارش، نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران روز سه‌شنبه سوم آذرماه با حضور مدیران، پژوهش‌گران و فعالان عرصه‌ی تبلیغات در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.
کد مطلب: 3320