مولاوردی:
مطالبات جامعه زنان باید از رسانه ها پیگیری شود
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از گذشته تاکنون رسانهها در کنش مطابق با زنان کارکرد چند وجهی داشتند و مانند یک تریبون مطمئن به طرح مطالبات زنان پرداختند که گاهی با پیگیری مصرانه اهالی رسانه، این مطالبات محقق شده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از گذشته تاکنون رسانهها در کنش مطابق با زنان کارکرد چند وجهی داشتند و مانند یک تریبون مطمئن به طرح مطالبات زنان پرداختند که گاهی با پیگیری مصرانه اهالی رسانه، این مطالبات محقق شده است.
به گزارش تحریرنو، شهیندخت مولاوردی در نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه که امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در کتابخانه ملی برگزار شد، افزود: هر زن در هر مقام و نقشی زمانی که حرمت میبیند و جامعه را همسوی خواسته خود مییابد، دلگرم میشود. مطالبات زنان و خانواده، مطالبات بنیادینی است که در صد سال اخیر در رسانههای عمومی تجلی داشته است. از جنبش مشروطه شاهد پرداختن به موضوع زنان در مطبوعات هستیم و در دهههای ۲۰ تا ۳۰ برخی از نشریات زنان آگاهیبخشی درباره مباحث آنان را دنبال میکنند که این وضعیت تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت.
وی اضافه کرد: زنان با حضور و نقشآفرینی خود در پیروزی انقلاب اسلامی چهره متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند. آنها در دهههای مختلف انقلاب اسلامی پا به پای مردان در دوران دفاع مقدس، توسعه و سازندگی، حضور در آموزش عالی و فعالیتهای سیاسی و اقتصادی تلاش کردند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در حال حاضر رسانهها به زنان بیشتر میپردازند، اظهار کرد: زنان در حال حاضر تلاش میکنند در عرصههایی مانند مشارکت سیاسی، گام بردارند.
مولاوردی تاکید کرد: در حال حاضر تصور زندگی بدون رسانه امکانپذیر نیست و با توجه به فراگیر شدن وسایل ارتباط جمعی، اثرپذیری افراد از جمله زنان از رسانهها غیرممکن است. زنان و خانواده در معرض پیامهای رسانهها متولد میشوند و رشد میکنند، بنابراین با تشخیص اولویتها و طراحی راهبردهای کارآمد و اثربخش ارتباط متقابل زن، خانواده و رسانهها را باید سامان بخشید و چنین ارتباطی را ترویج کرد.
وی تاکید کرد: زنان سهم قابل توجهی در توسعه فرهنگ رسانهای دارند و زنان اهل رسانه امروزه متعهد به خلق ایده و طرح اندیشه هستند. اندیشیدن و نوشتن کنشی اجتماعی و خالق مزیتهای بسیار برای خود و دیگری است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در حال حاضر نیمی از شاغلان رسانه را زنان تشکیل میدهند، ۴۰ درصد از مدیران مسوولان رسانهای زن هستند و ۲۵ نشریه ویژه زنان منتشر میشود. در برخی رسانهها نیز زنان به سمتهای بالای مدیریتی دست پیدا کردند که این وضعیت علاوه بر افزایش اشتغال زنان موجب افزایش روایت زنانه و توجه به مشکلات آنها در رسانهها میشود.
مولاوردی اضافه کرد: باید افزایش حضور زنان در رسانهها و مدیریت آنان در این عرصه را مغتنم شمرد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه گفت: این جشنواره با تمرکز در واکاوی سه مفهوم زن، خانواده و رسانه و با تاکید بر رویکرد تحلیلی به آنها برگزار شده است.