مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور؛
نوسازی ناوگان مینی بوسرانی ۲۰ سال زمان می برد
مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور از تحویل ۲۰۰ دستگاه مینی بوس جایگزین در سال جاری خبر داد و گفت : با وجود تلاش صورت گرفته و بر خلاف انتظار ، تنها ۲۰۰ دستگاه مینی بوس به متقاضیان نوسازی تحویل شده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵
 
نوسازی ناوگان مینی بوسرانی ۲۰ سال زمان می برد
 
مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور از تحویل ۲۰۰ دستگاه مینی بوس جایگزین در سال جاری خبر داد و گفت : با وجود تلاش صورت گرفته و بر خلاف انتظار ، تنها ۲۰۰ دستگاه مینی بوس به متقاضیان نوسازی تحویل شده است.

به گزارش تحریرنو، غلامرضا غضنفری اظهار داشت : از آغاز طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی حدود ۵۰۰ متقاضی جهت اسقاط و دریافت تسهیلات نوسازی ثبت نام و تعداد کمی از آنها در فرایند نوسازی دریافت تسهیلات قرار گرفته و تا این لحظه تنها ۲۰۰ نفر موفق به دریافت خودروی جایگزین شدند.

وی تصریح کرد : متاسفانه پروسه طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده از زمانی که متقاضی اقدام به ثبت نام می کند تا هنگام دریافت تسهیلات بسیار سخت و زمانبر است به طوری که متقاضیان از زمان ورد به طرح تا دریافت خودروی جایگزین حداقل ۵ ماه باید منتظر بمانند .

وی با گلایه از قوانین دست و پا گیر در طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده گفت : متاسفانه دارندگان مینی بوس های فرسوده از هنگامی که وارد چرخه نوسازی می شوند حداقل پروسه ۲ ماهه ای را در سازمان راهداری و ۲ ماه نیز برای دریافت تسهیلات در بانک و یکی ماه نیز برای خودروی جایگزین را باید طی کنند تا موفق به نوسازی شوند .

وی تاکید کرد : با این روند بسیار کند و سختی که امروز در طرح خروج مینی بوس فرسوده وجود دارد قطعا نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور ممکن نخواهد بود.

وی اظهار داشت : پیش بینی می شود در صورتی که سالی حداقل ۵ تا ۱۰ هزار دستگاه مینی بوس فرسوده نوسازی شوند ، ۱۵ الی ۲۰ سال زمان نیاز است تا طرح خروج و جایگزینی مینی بوس فرسوده در کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به عدم وجود مشکل در تامین مینی بوس جایگزین تصریح کرد : در حال حاضر طرح نوسازی مینی بوس ها ، تامین خودروهای جایگزین از محصولات داخلی صورت می گیرد چرا که پروسه تامین خودرو جایگزین از محصولات وارداتی بسیار سخت و زمانبر است از این رو امکان تامین از این بخش عملا ممکن نیست.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور تاکید کرد : متاسفانه در آستانه سال جدید همچنان ۲۰۰ تا ۳۰۰ متقاضی که قرار بود تا پیش از پایان سال خودرو جایگزین را دریافت کنند ، به دلیل پروسه طولانی طرح موفق به دریافت مینی بوس جایگزین نشدند.

غضنفری افزود : در صورتی در سال آینده این روند تسهیل نشود و موانع دست و پا گیر در این طرح رفع نگردد مطمئنا طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی در کشور اجرایی نخواهد شد.

وی گفت : برای تهسیل در اجرای این طرح باید هر متقاضی ظرف حداقل یک ماه خودرو جایگزین را دریافت کند در حالی که پروسه طولانی مشکلات زیادی را متقاضیان در تامین مخارج زندگی ایجاد نموده است.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیریت جدید حمل و نقل و پایانه های سازمان راهداری اظهار داشت : پیش بینی می شود با توجه به سوابق و تجارب مدیر کل جدید حمل و نقل و پایانه های کشور ، در سال آینده شاهد استارت قوی در اجرای طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی در کشور باشیم.

به گفته وی هم اکنون ۹۰ درصد از تعداد مینی بوس فعال در کشور فرسوده محسوب می شوند.

وی همچنین به نقش مهم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی در روند اجرای پروژه ها در کشور پرداخت و اظهار داشت : در صورت عملی شدن اصل ۴۴ قانون سازی بسیاری از طرح ها از جمله طرح نوسازی ناوگان نوسازی مینی بوسرانی در کشور به خوبی عملیاتی خواهد شد.
کد مطلب: 10999